onsdag 23. april 2008

Ting 23

Egentlig skulle jeg jo ta dette punktet helt til slutt, men jeg har stokket litt om på rekkefølgen her.
Jeg synes "23 ting" har vært et fint kurs med en del nytt å lære, og jeg ser ikke bort fra at jeg kunne ha lyst til å delta på et videregående kurs. Fra Fredrikstad bibliotek har nesten alle deltatt, og jeg tror at terskelen for å prøve nye ting har blitt lavere for alle. Etter kurset tror jeg flere vil føle seg tryggere når de skal hjelpe brukerne av publikums-PC'ene med uliek problemer, og det e ren stor gevinst. Kanskje kan vi systematisere kunnskapen og ha mer brukeropplæring, f.eks. av innvandrerkvinner?
Ellers synes jeg blogg er en av de tingene som det er lettest for bibliotekene å ta i bruk. Med en blogg kan vi lett invitere brukerne til å delta. Kanskje kan det gjøres i samarbeid med skolene i kommunen, eller som et samarbeid mellom bibliotekene i fylket.
Det hadde også være morsomt å bruek podcast, f.eks. av bokprat.
Heidi og de andre som har satt i gang "23 ting" fortjener ros for initiativet og opplegget!
Nå gleder jeg meg til 0-konferansen fredag!

Ingen kommentarer: